דמיאן לילארד

יוסי
1 0
Read Time:5 Minute, 33 Second

למה יוקיץ’ “אשם” בהגעה של דמיאן לילארד למילווקי ופורזינגיס בבוסטון? -ינון בר שירה
הנ.ב.א היא ליגה של חקיינים. ראית תרגיל מעניין בהתקפה של סקרמנטו? סביר להניח שמהר מאוד שאר מאמני הליגה יראו אותו. אם הוא עובד, הם יאמצו אותו לקבוצה שלהם. הרי בכל מקרה, הגונב מגנב פטור. אין מחברת מהלכים סודית וגם התרגילים הכי מקוריים כנראה גנובים מאיזשהו מאמן קולג’ים מקורי או אפילו ממאמן תיכון שהחליט להמציא את הגלגל ואשכרה הצליח בזה.

 

דמיאן לילארד

אבל התהליך הכי מרתק קורה כאשר יש לליגה אלופה חדשה שמאתגרת את המוסכמות המקובלות על איך ראוי וצריך לקחת אליפות. שיקגו של הניינטיז הוכיחה לקבוצות הליגה שאפשר לקחת אליפות בלי סנטר דומיננטי בצבע, מיאמי היט של 2012-13 הראתה לליגה הנבא את נפלאות הסנטר המרווח שיכול גם להחליף על גארדים, גולדן סטייט של 2015-17 הכניסה אותנו לעולם של Pace and Space והמחישה שהתקפת תנועה מהירה המבוססת על קליעות מבחוץ יכולה ללכת עד הסוף, הראפטורס 2019, הלייקרס 2020 הבאקס 2021 הראו לנו כמה חשובה הגנת ברזל בכל העמדות ובמיוחד כמה חשוב ה”Roamer” ההגנתי שהופך את משימת ההתקפה מול הקבוצה הזו לכמעט בלתי אפשרית.
קבוצות הליגה התעדכנו בהתאם בכל מגמה, בעשר השנים שלפני האליפות הראשונה של שיקגו שבעה סנטרים ושלושה פאוור פורוורדים נבחרו ראשונים בדראפט. אף לא אחד בעמדות 1-3. אחרי האליפויות של שיקגו התפיסה השתנתה ואפשר היה לראות פתאום אפילו שחקנים כמו אלן אייברסון וגלן רובינסון נבחרים ראשונים בדראפט,

 

כריס בוש

הסמול בול של מיאמי היט עם כריס בוש היה צ’יט קוד עד שהוא הפך להיות הקונצנזוס של קבוצות הליגה. קבוצות רבות סיימו את המשחק כשהסנטר הקלאסי שלהן מעודד מהספסל את הגמדים שאיתו בקבוצה.
אחרי האליפות של הווריירס, פייס אנד ספייס הפך לפופולרי והנסיונות ל-3 עלו משנה לשנה. בשנות האליפות של הקבוצות ההגנתיות קבוצות חיפשו עוד ועוד עוגנים הגנתיים שיכולים לעמוד גם בהגנת חילופים בפלייאוף. לא המארק איטון של פעם, אלא גבוהים ניידים כמו יאניס ואנתוני דיוויס לצד שחקני ווינג כמו קוואי ולברון נראו כמו הבסיס לאליפות.
לכן, עד השנה, היו לא מעט פרשנים ומאמנים שטענו שלמרות היכולת המדהימה של יוקיץ’ בעונה הרגילה שהובילה לשני תארי MVP, בפלייאוף קשה לראות אותו לוקח אליפות.

 

קבוצה אלופה זקוקה לסנטר

קבוצה אלופה זקוקה לסנטר נייד שהוא עוגן הגנתי, היא צריכה להתבסס על הגנת חילופים, על ווינג סקורר או לפחות על מוביל כדור דומיננטי. כל ההנחות הללו נשברו באליפות של דנבר.
מסתבר שאפשר לקחת אליפות דרך התקפה, עם סנטר שהוא במקרה הטוב ממוצע הגנתית וניידות אינה החלק החזק שלו. אפשר לקחת אליפות עם שני כוכבים שהם קודם כל שחקני התקפה מבריקים ועם התקפה שמבוססת על פיק אנד רול בין גבוה לנמוך.
לעתים לוקח לקבוצות זמן לעשות עדכון תוכנה אך נראה שכבר הקיץ שתי הקונטנדריות המובילות במזרח (סורי מיאמי, גם השנה לא ניקח אתכם ברצינות עד שתדהימו את כולם ותעלו לפיינלס) עשו מייקאובר רציני מאוד בהתאם לאופנה החדשה.

 

סדרת חצי הגמר

סדרת חצי גמר המזרח של 2021 בין בוסטון למילווקי הייתה קרב הגנתי אדיר. שתי קבוצות שאמללו אחת את השנייה וחנקו את התקפת היריבה. שני הגארדים הכי טובים בליגה להגנת חילופים- ג’רו הולידיי ומרקוס סמארט, נתנו זה מול זה סדרה התקפית רעה אך סדרה הגנתית לפנתיאון. מילווקי הלכה (בהיעדרו של מידלטון) להרכב סופר גבוה עם פורטיס, יאניס ולופז ובוסטון הסתמכה (בהיעדרו של רוב וויליאמס ממרבית המשחקים) על סדרה הגנתית אדירה של אל הורפורד וגראנט וויליאמס מול יאניס.
הסדרה הזו הייתה מלחמה, מלאה בפיזיות, מרפקים, עצבים ורגעים הגנתיים עצומים (החטיפה של הולידיי במשחק 5, למשל), והראתה כמה בניגוד לעונה הרגילה, בפלייאוף מנצחים דרך ההגנה.
יכול מאוד להיות שהקבוצות הללו יפגשו שוב בפלייאוף הקרוב, אך אם מישהו מצפה לסדרה דומה, כדאי לעדכן מאוד את הציפיות. שנתיים בלבד אחרי אותה סדרה, מפגש חוזר בין הבאקס והסלטיקס צפוי להיות קרב התקפות בו אף קבוצה לא מצליחה לעצור את יריבתה. שתי הקבוצות האלו עשו ניתוח פלסטי לזהות שלהן ולא ניתן יהיה לזהות השנה את מה שהיו פעם.

 

דמיאן לילארד

נתחיל מהשינוי המשמעותי ביותר- מילווקי באקס, גם בשנת האליפות שלה הייתה קבוצת התקפה בינונית, אך הייתה בטופ של הליגה בזכות הגנה מדהימה המבוססת על דרופ של לופז בפיק אנד רול, ג’רו שמצליח לעבור בחסימה ולא לתת אוויר לגארד שמולו ויאניס שמפטרל ומוכן לעזרה. בניגוד לתפיסה המקובלת, כאילו מרבית האחריות בהגנה הזאת חלה על לופז ויאניס, התפקיד של ג’רו שם היה קריטי. הגנת “דרופ” דורשת שהשומר על מוביל הכדור ילחם על כל חסימה וישמור את הגארד צמוד אליו בלי יכולת לעשות כרצונו ולהתקיף שניים מול אחד.
השנה הבאקס יהיו ההפך המוחלט. קשה לדמיין איך אפשר לעצור פיק אנד רול עם דמיאן לילארד ויאניס, כשמידלטון אופציה שלישית וקונאטון/קראודר/ ביזלי מקבלים מבטים פנויים לחלוטין. מהצד השני, לא ברור איך הבאקס אמורה לעצור קבוצה כמו בוסטון בלי אף שומר ראוי בפרמטר. הם עברו מהגארד הטוב בליגה בהגנה, לאחד הגארדים הגרועים בליגה בהגנה.

 

יתאמץ יותר בקבוצה החדשה

דמיאן לילארד יתאמץ יותר בקבוצתו החדשה, אין ספק. אולי אפילו הוא מדי פעם יעשה משהו עם החסימה שמגיעה אליו ולא פשוט יתן לשחקן לחסום לו את הדרך, אך במילווקי יצטרכו למצוא פתרונות כשהרף הריאלי הגבוה ביותר האפשרי אליו יגיע הוא הגנת “קיירי” (נלחם בטירוף פעם בשלושה מהלכים ואז נח במהלכים הבאים. לא מוותר מול גארדים בפוסט).
מהצד השני, בוסטון שלחה את השחקן שהיווה את הבסיס ההגנתי שלה, מרקוס סמארט. שחקן ההגנה של 2022, היה המפתח להגנת החילופים של בוסטון בימי יודוקה והביאה במקומו גבוה לא נייד כלל שאין לו שום סיכוי לתפקד בהגנת חילופים, קריסטאפס פורזינגיס.
אם היינו ב-2022 אפשר היה לשאול איך קבוצה שמוותרת על הורסטליות ההגנתית שלה מצפה להגיע רחוק? אבל האליפות של דנבר ויוקיץ’ הוכיחה שאפשר גם לקחת אליפות דרך התקפה.
הגנת דרופ מול דמיאן ליליארד? נשמע כמו רעיון קטסטרופה. להתמודד מול יאניס בלי גראנט וויליאמס, בלי מרקוס סמארט ועם הורפורד בן 37? נשמע כמו התאבדות. הקלעים של מילווקי יקבלו שלשות פנויות לחלוטין, יאניס יחגוג בצבע באין מפריע דמיאן לילארד יוכל להרעיד את הפייזרב פורום כשהוא מתעלל בצורה לא חוקית ברוב וויליאמס וקריסטאפס פורזינגיס.

 

לסיכום

מצד שני, איזה שומרים יש למילווקי מול טייטום ובראון? מידלטון היה קטסטרופה הגנתית בשנה האחרונה, דמיאן לילארד וביזלי גם לא יכולים לשמור על דריק ווייט, ולופז מאבד את כל היעילות כשהוא נאלץ לצאת החוצה מול גבוה כמו פורזינגיס.
טייטום גם ככה לאורך השנים נהנה מאוד לשחק מול מילווקי שלא באמת הייתה בנויה לשמור עליו וכעת, בלי הולידיי יהיו לו זריקות של משחק אימון. בראון יוכל לעשות כרצונו מול חוסר האתלטיות של הבאקס ופורזינגיס יזרוק באין מפריע כשלופז מדדה לאיטו החוצה.
אז שתי ההגנות האדירות הפכו חסרות תועלת לחלוטין כשחיזקו את עצמן התקפית, סדרה בין הבאקס לסלטיקס צפויה להיות קרב התקפי ומהיר והפוך לחלוטין. האם זה מקרי וחסר קשר לאליפות של דנבר? אולי, אך קשה לי להאמין. קונטנדריות יודעות מה ניצב מולן. לא משנה איזו קבוצה שתעלה מהמזרח, אם היא תפגוש את דנבר, יהיה לה קשה מאוד להתמודד הגנתית. מהצד השני, התקפית שתיהן בנו עצמן בצורה המיטבית לנצל את החולשות ההגנתיות של דנבר. מסתבר ש
.If you can’t defend them… Just try to score more than them

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Next Post

כבר לא מפחד ממחסום הפרות

אחד הדברים המשונים שנתקלתי בהם בתור ילד היה באמצע טיול שנתי כלשהו כשראיתי ציור פסים על הדרך, כמו מעין מעבר חציה. מדריך הטיולים הסביר לנו שזה מחסום פרות מסוג חדש. בעבר היו עושים את מחסומי הפרות ממתכת, מעין גשר פסים לא מתוחכם שאמור למנוע מהחיה הלא מתוחכמת הזו לעבור ולצאת […]
תמונה של כבר לא מפחד ממחסום הפרות
דילוג לתוכן