פורטלנד טרייל בלייזרס

תמונה של פורטלנד טרייל בלייזרס

סיכום חלון העברות של פורטלנד טרייל בלייזרס סיכום קיץ 2022 

עזבו: כרמלו אנתוני (חופשי לייקרס) דריק ג’ונס (טרייד לשיקאגו) אנס קאנטר (חופשי לבוסטון) זאק קולינס (חופשי לסן אנטוניו) רונדיי הוליס ג’פרסון (שחקן חופשי) טי ג’יי ליף (שחקן חופשי) הארי ג’יילס (שחקן חופשי)

 

נכתב על ידי גאמפ בול ישראל 

 

הצטרפו: לארי נאנס ג’וניור (טרייד מקליבלנד) טוני סנל (חופשי ממילווקי) בן מקלמור (חופשי מהלייקרס) קודי זלר (חופשי משארלוט) גרג בראון (רוקי. בחירת סיבוב שני בדראפט) טרנדון ווטפורד (רוקי. לא נבחר בדראפט)

 

שחקנים שנשארו בקבוצת פורטלנד בלייזרס

 

שחקנים שנשארו פורטלנד טרייל בלייזרס : דמיאן לילארד, סי ג’יי מקולום, יוסוף נורקיץ’, נורמן פאוול, רוברט קובינגטון, אנפרני סיימונס, נאסיר ליטל, סי ג’יי אלבי. 

 

פורטלנד טרייל בלייזרס סגל שחקנים

 

חמישייה צפויה:

דמיאן לילארד
סי ג’יי מקולום
נורמן פאוול
רוברט קובינגטון
יוסוף נורקיץ’

ספסל:

נאסיר ליטל
אנפרני סיימונס
סי ג’יי אלבי
קודי זלר
בן מקלמור
טוני סנל
גרג בראון
טרנדון ווטפורד

 

העונה שעברה על פורטלנד :

 

העונה שעברה על פורטלנד טרייל בלייזרס יכולה להיות מתוארת כרכבת הרים מסחררת. התחלה מאד מבטיחה לעונה שמהר מאד עברה למצב של זעזוע קשה עם אין סוף פציעות של השחקנים הכי חשובים. חודש וחצי היעדרות מצד מקולום, חודשיים וחצי של נורקיץ’ וגם לילארד בעצמו (שחקן שלא מוותר לעצמו לשנייה ומשחק גם תוך כדי פציעות רבות ומציקות) החסיר לא מעט משחקים. לקראת סוף העונה הרגילה, חודש אפריל של הקבוצה הסתיים עם מאזן 10-2 כאשר הקבוצה מראה תצוגות הגנתיות מאד מרשימות ומקום בפלייאוף עם המון אופטימיות לקראת סדרה מול הMVP המכהן שגם הוא הגיע לפלייאוף עם קבוצה מאד מוגבלת. למרות הצגה חסרת תקדים מצד לילארד במשחק משחק 5 (55 נקודות ושיא שלשות בפלייאוף עם 12), הפסד בשתי הארכות סימנו את סיום העונה לאחר שבמשחק 6, פורטלנד לא היוו יריב לדנבר והעונה הסתיימה בצורה לא נעימה לקראת הקיץ.

 

שינוי גישה בפורטלנד

 

אל הקיץ ניגשו בקבוצת פורטלנד טרייל בלייזרס בשינוי גישה. המאמן, טרי סטוטס, סיים את דרכו לאחר 9 שנים (במהלכם הגיע בכל שנה לפלייאוף) ובמקומו הגיע צ’אנסי בילאפס. הMVP של סדרת הגמר ב2004 היה עוזר מאמן בשנים האחרונות ויצר לעצמו שם טוב והדרגות הגבוהות במועדון רצו את השיטה ההגנתית שלו כחלק בלתי נפרד מתרבות המועדון. בשנים האחרונות פורטלנד בלייזרס היו על דרך קבע אחת מקבוצות ההגנה הרעות בליגה האן בי איי. לעומת זאת, לאחר התייצבות החמישייה, ההגנה נראתה אחרת לגמרי. ולשם כך עשו בקבוצה את ההחתמה הכי חשובה שלהם בקיץ וזה השארת נורמן פאוול. ברגע שנורקיץ’ חזר לעניינים, החמישייה של לילארד, מקולום, פאוול, קובינגטון ונורקיץ’ העמידה את הנט רייטינג הרביעי בטיבו בליגה (רק החמישיות של ברוקלין, הקליפרס ופילדלפיה הראו נט ריינטינג טוב יותר). ולכן החמישייה הזאת צפויה להוביל את הקבוצה גם העונה.

 

שינוי הגישה : 

 

בילאפס הצהיר שהוא מתכנן לשנות את כל השיטה בה הקבוצה שיחקה הקבוצה. מסגנון בידודים להרבה יותר הנעת כדור ותנועה ללא כדור. פורטלנד היו מקום אחרון עונה שעברה באסיסטים למשחק. ועל זה בילאפס הולך לשים דגש מאד רציני בהתקפה.

 

סרטון סיכום עונת 2021 של פורטלנד טרייל בלייזרס

 

 

השינוי הגדול בקבוצה : 

 

אבל השינוי הכי גדול בקבוצת פורטלנד טרייל בלייזרס צריך להתחיל בהגנה. ובשביל השינוי ההגנתי שהקבוצה צריכה, הספסל השתנה לחלוטין. כרמלו אנתוני ואנס קאנטר עזבו ובמקומם הגיעו שחקנים קשוחים, הגנתיים שלא מתפשרים ומוותרים לעצמם ולשחקנים לידם. הסגל הרבה פחות נוצץ אבל ללא ספק יהיה יותר קשוח והגנתי. קודי זלר מביא איתו המון לחימה והגנה ועמדת הסנטר המחליף כבר לא תהיה פרוצה כל כך בצד ההגנתי. בצעד שקרה ממש בימים האחרונים (נכון לכתיבת שורות אלה), הקבוצה שלחה את דריק ג’ונס לקליבלנד בטרייד משולש עם שיקאגו וקליבלנד ולארי נאנס ג’וניור הגיע וישלים עם זלר צמד גבוהים מאד הגנתי , קשוח ולוחם. אם המחשבה ההתקפית על כרמלו וקאנטר נשמעת מאד מעניינת וכך באמת היתה ושניהם היו חלק מאד חשוב בהתקפה של הקבוצה, אז המחשבה ההגנתית של הצמד הזה מצית את הדמיון לקראת עונה מאד טובה בצד הפחות נוצץ של המגרש. לצידם, בן מקלמור מגיע על תקן הגאנר חסר מצפון מהספסל וביחד עם סיימונס (שמגיע אחרי עונת פריצה הכוללת 42.6% ל-3), יעמידו צמד מאד מאיים בקליעה ויוכלו לתת דקות מנוחה קריטיות ללילארד ומקולום. את הספסל יאזן נאסיר ליטל שאמור תחת בילאפס לעשות קפיצת מדרגה. אוהדי הקבוצה ראו אצל השחקן ניצוצות בעונה שעברה והעונה הפריצה אמורה להגיע.

 

פורטלנד בלייזרס עונת 2022 : 

 

כל מה שצויין אמורים להפוך את פורטלנד טרייל בלייזרס לאחת הקבוצות המעניינות העונה. הרבה פחות נוצצת אבל הרבה יותר עם הרגשה רצינית. אם בילאפס יצליח להביא את מה שהוא מתכנן ורוצה, פורטלנד בקלות יכולים להפוך לסוס השחור במערב. בהנחה והקבוצה נשארת בריאה, יהיה מאד קשה לנצח אותה. כן מרגיש שאולי חסר איזו חתיכה קטנה לספסל. גארד יוצר יכול לעזור. סיימונס ומקלמור חושבים קודם קליעה ועוד גארד יוצר לצידם יוכל לעזור בהנעת הכדור בדקות שהגארדים הבכירים יושבים על הספסל. לא אתפלא אם אלפריד פייטון יראה את עצמו חלק מהקבוצה כי זה מה שחסר. רכז שלא חושב על עצמו, מוסר מצוין ושומר עוד יותר מצוין. זו חתיכה קטנה שיכולה להתברר כבינגו ענק.

 

לסיכום : 

 

מכיוון שיש לא מעט סימני שאלה סביב הקבוצה, יהיה ממש כיף לעקוב אחריהם. האם בילאפס בעונתו הראשונה יצליח להראות שהוא כאן כדי להישאר? האם צירוף המילים פורטלנד והגנה סוף סוף ילכו ביחד? האם הצעירים (בעיקר סיימונס וליטל) יקבלו הזדמנות אמיתית להוכיח מה הם שווים אצל בילאפס בזמן שסטוטס לא האמין בצעירים כמעט בכלל ושיחק איתם רק כי היה חייב? כל זאת ועוד בעונת 21/22 הבאה עלינו לטובה.

כתבות נוספות על מילווקי באקס :

דילוג לתוכן