דירוג הכח ופרסי השבוע 2022-23 שבוע 4

יוסי
1 0
Read Time:10 Minute, 41 Second

אז שבוע נוסף עבר על הליגה הטובה בעולם ואפשר לאט לאט ובזהירות להצביע על מגמות. לאט לאט אפשר לנקות “רעשים” מהסמפל סייז ולהבין עד כמה ההפתעות העצומות שראינו כאן כדי להישאר.
בשלב הזה, כשאנחנו הולכים ומתקרבים ל15% מהעונה הזו, לתוצאות על הפרקט כבר יש משמעות יותר רחבה.

 

נכתב על ידי – ינון בן שירה

ראו את זה מאוד על האלופה מהמפרץ. גולדן סטייט ווריירס היו כל כך נואשים לניצחון מול סקרמנטו בבית, ששיתפו את סטף קרי 39 דק’, כאילו היה זה הפלייאוף.
חשוב לציין לגבי הפרסים שתראו כאן, הם פרסי השבוע ולא דירוג כללי של המתרחש עד עכשיו.
אז מה למדנו, ומה נלמד? שזה הזמן לדירוג הכח ופרסי השבוע 4!

 

שלושת הקבוצות המובילות

 

1. מילווקי באקס (10-2 ) (בדירוג הקודם 1)
במשפט- ההגנה של הבאקס השנה מדהימה והקבוצה הזאת מצליחה להתמודד גם בלי שלושת כוכביה
אבל- העובדה שיאניס החסיר שלושה מארבעת המשחקים האחרונים עם כאבים בברך בשלב מוקדם כל כך של העונה לא מעודדת בכלל. האם הולכת ומתפתחת בעיה?

2. יוטה ג’אז (10-3) (בדירוג הקודם 5)
במשפט- מארקנן נראה כמו אולסטאר, קונלי, קלארקסון ואוליניק נראים בשיאם ויוטה במקום הראשון במערב. אחרי 13 משחקים, זה כבר לא גימיק
אבל- אחרי שקבוצות יבינו שהם לא גימיק, הם יצטרכו להתמודד מול קבוצות שלמדו אותם וזה יהיה קשה בהרבה.

3. בוסטון סלטיקס (9-3) (בדירוג הקודם 7)

במשפט- ההתקפה של בוסטון כרגע ביעילות היסטורית. מקום ראשון בליגה בדירוג ההתקפי. לא רק השנה, בכל הזמנים.
אבל- ברוגדון שהיה משמעותי מאוד עד עכשיו, נפצע בהמסטרינג והסלטיקס חייבים אותו בריא כדי להמשיך לרוץ.

 

עוד קבוצות מובילות

 

4. קבוצת ממפיס גריזליס (9-4) (בדירוג הקודם 6)
במשפט- ג’ה מוראנט מדהים, אבל הסיפור הגדול הוא דזמונד ביין, שמשחק כמו אולסטאר לכל דבר ועניין. במשך שנים בנו על עתיד של ג’ה וג’ארן, הולך ומסתמן שג’ארן יהיה הצלע השלישית.

אבל- ההגנה עדיין לא משהו. הגריזליס מדורגים 21 בדירוג ההגנתי, ונראה שבצד השני של המגרש החזרה של ג’ארן ג’קסון ג’וניור היא קריטית.
5. פורטלנד טרייל בלייזרס (9-3) (בדירוג הקודם 3)
במשפט- הבלייזרס ממשיכים לנצח גם במשחקים בהם לילארד ו/או סיימונס נעדרים.

אבל- יש להם כבר ארבעה סלי ניצחון השנה. זה מדהים אבל זה מטעה. הנט רייטינג שלהם הרבה יותר נמוך מנט רייטינג אופייני לקבוצה ב9-3. כנראה שתהיה רגרסיה חזקה לממוצע

6. קבוצת קליבלנד קאבלירס (8-4) (בדירוג הקודם 2)

במשפט- הקאבלירס מוצאים את הדרכים לשחק יחד בהרכב מלא, לשילוב בין גארלנד ומיטשל יש פוטנציאל מטורף.
אבל- השבוע זה פחות עבד, בעיקר בגלל טעויות במאני טיים וחלודה של דריוס גארלנד. הקאבס הפסידו שלושה משחקים בקליפורניה.

7. קבוצת דנבר נאגטס ( 8-4 ) (בדירוג הקודם 😎
במשפט- ג’מאל מארי נכנס לעניינים, ברוס בראון וקולדוול פופ מוסיפים המון להגנה ודנבר נראית מאוזנת וטובה.
אבל- כרגע הצעד לאחור שיוקיץ’ לקח בשביל להכניס את חבריו לעניינים, פחות עוזר בטור הניצחונות. הנאגטס צריכים את הMVP של הליגה בנבא הטובה בעולם יותר אגרסיבי, יותר מעורב ופחות נכנס לבעיית עבירות.

 

קבוצות המובילות לסיכום

 

8. קבוצות אטלנטה הוקס (8-4) (בדירוג הקודם 9)
במשפט- דז’ונטה מארי ממשיך גם באטלנטה להיות כח אדיר בשני צדי המגרש ומראה שיש להוקס סיבות טובות לסמוך עליו.
אבל- טריי יאנג עדיין לא מוצא את הקליעה ומאוד לא יעיל, קולינס לא מוצא את מקומו באופן כללי וההוקס משחקים התקפה מאוד לא יעילה עם יותר מדי מיד ריינג’ ומעט מדי שלשות.

9. קבוצת פיניקס סאנס (8-4) (בדירוג הקודם 4)
במשפט- הפציעה של פול החזירה לחיים את קמרון פיין, בוקר ממשיך לתת עונה מצויינת והשמשות לא מתכננות לשקוע בקרוב.
אבל- הפציעה של כריס פול מדאיגה. היכולת שלו השנה אפילו יותר מדאיגה. פול לא מספיק זורק וגם כשהוא עושה את זה, הוא מאוד לא יעיל. מי שהיה יעיל מאוד עד עכשיו היה קאם ג’ונסון שקרע את המינסקוס ויעדר. לא היה לסאנס מישהו שיכנס במקומו (אממ…אממ…ג’יי קראודר)

10. קבוצת לוס אנג’לס קליפרס (7-5) (בדירוג הקודם מחוץ לדירוג)
במשפט- אחרי פתיחת עונה צולעת, הקליפרס חוזרים לעצמם. פול ג’ורג’ מוביל את הקבוצה יחד עם מרקוס מוריס שבכושר טוב וזובאץ שבכושר שיא.
אבל- כל עוד קוואי לא חוזר ונראה כמו קוואי, כלום לא ישנה. האיש לא חזר מאז תחילת העונה, אין שום עדכון מסודר על מצבו וזה לא נראה טוב בכלל.

 

אזכור כבוד

וושינגטון ווזיארדס (6-6)-
למרות ההיעדרות של בראדלי ביל שחולה בקורונה (שוב) ושל קריסטאפס פורזינגיס שנפצע (שוב), הוויזארדס מצאו את דרכם אל עבר הניצחונות בזכות יכולת מרשימה של קייל קוזמה, שמירה טובה של דני (כן, מותר להחמיא לו, מה יש?) ודקות מצויינות מהספסל של הרכז השלישי ג’ורדן גודווין, שניצל את ההיעדרות של הרכז המחליף דילון רייט לדקות מרשימות על הפרקט, עם יכולת טובה בהרבה מהיכולת המאכזבת של הרכז הפותח מונטה מוריס.

הנפילה-

פיניקס סאנס (מ4 ל9)
לא הרבה באשמתם, הפציעות דרדרו אותם מאוד. בלי קאם ג’ונסון, עם כריס פול פצוע/אנמי יהיה לסאנס הרבה יותר קשה לשמור על מקום גבוה בצמרת.
חגורת האליפות-
בוסטון סלטיקס (9-3) – חגורת האליפות החלה את השבוע באינדיאנה, אך זו הפסידה לדנבר נאגטס. היוקיצ’ים לא הצליחו לשמור על החגורה יותר ממשחק אחד והפסידו הלילה לבוסטון סלטיקס.

 

השחקן המפתיע-

1. ראסל ווסטברוק (לוס אנג’לס לייקרס)- מאז שראס הגיע לספסל, הוא פתאום נראה כמו שחקן כדורסל. אפילו כזה שעוזר לקבוצה שלו. ווסטברוק לקח את המעבר שלו לספסל כהזדמנות והוא מנצל אותה עד תום. השבוע הוא קלע בחמישה משחקים 20.4 נק’ למשחק באחוזים מרשימים מאוד (48% מהשדה, 52% לשלוש) והוסיף לזה 3.7 ריב’ ו8.2 אס’.
האם זה מיתרגם לניצחונות? לא ממש. האם הוא יכול לשמור על היעילות הזאת? לא ממש. אבל אולי, רק אולי, זה יכול להעלות את ערך הטרייד שלו במעט ואין דבר שיותר ישמח את הנהלת הלייקרס מזה.

2. ברוק לופז (מילווקי באקס) – ברוק שבילה את העונה שעברה עם בעיות גב, הגיע השנה אחר לגמרי. ב4 משחקים השבוע, שלושה מהם בלי יאניס, לופז היה פשוט מפלצת עם 20.5 נק’ למשחק (50% מהשדה, 38% לשלוש), 5.2 ריב’ הוא גם שמר על מספר מפלצתי של 2.5 גגות למשחק, קרוב לממוצע המרשים שלו השנה (2.7)
3. סם האוזר (בוסטון סלטיקס)- השחקן שהיה מחוץ לרוטציה שנה שעברה וכנראה לא היה רואה פרקט בלי הפציעה של דאנילו גאלינרי, לוקח את ההזדמנות שלו בשתי ידיים. עם 49% מהשלוש עד עכשיו, הוא מעניק להתקפת הסלטיקס מימד שלא היה להם מאז ריי אלן, קלעי בתנועה.
האוזר השבוע שבר פעמיים את שיא הקריירה שלו. מול הפיסטונס הוא קלע 24 נק’, כולל 6 שלשות ב50% מהשדה.

השחקן המאכזב-

1. ג’ורדן פול (גולדן סטייט ווריירס) – זוכרים איך אחרי שחטף אגרוף מדריימונד גרין, כולם תהו לרגע איך זה ישפיע על פול? העניין היה שאחרי שנתן משחק קדם עונה טוב פתאום כל התהיות נשכחו.
אך דווקא בעונה עצמה פול פשוט לא פוגע. האם זה קשור לתקרית האגרוף? האם זה קושי לשחק עם שחקני הספסל? האם זה החוזה החדש? לא ברור. אבל אין תירוץ שיכול להסביר את היכולת הרעה שלו לאחרונה. במשחק הלילה עוד היה בסדר (18 נק’ ב46% מהשדה), אך לפני זה היו ארבעה משחקי קטסטרופה בהם קלע 10.5 נק’ למשחק בלבד באחוזים זוועתיים (29% מהשדה, 20.8% לשלוש). האם פול יתאושש?

2. טריי יאנג (אטלנטה הוקס)-

מאז תחילת העונה טריי יאנג פשוט לא פוגע (37% מהשדה, 31% לשלוש) ולא מוצא את הגרוב לצד דז’ונטה מארי. בחודש נובמבר המצב החמיר וטריי ממשיך לזרוק בלי הפסקה ולהחטיא את דרכו. בנובמבר טריי עם 22.6 נק’, אך האחוזים… גבינה צהובה (32% מהשדה, 26% לשלוש).
3. סיג’יי מקולום (ניו אורלינס פליקנס)- אם כבר אנחנו עוסקים בגבינות, חשוב להזכיר את סיג’יי מקולום, שמתקשה מאוד להכניס כדור לתוך סל לאחרונה. מתחילת העונה הוא עם 40% מהשדה ו29% לשלוש אך בשלושת המשחקים האחרונים זה הגיע לשיא שלילי. 9.6 נק’ בלבד למשחק ב29% מהשדה ו-17% לשלוש. זה כבר מתרחק מהגבינה הצהובה אל עבר הקוטג’.

הקבוצה המאכזבת-

1. מינסוטה טימברוולבס (5-8) – גם המבקרים הגדולים ביותר של הטרייד על גובר לא יכלו לצפות כזו זוועה. אדוארדס משחק רע, טאונס אנמי, גובר חולה קורונה שוב, דיאנג’לו ראסל שוכח להכנס לפרקט ומשאיר את הקבוצה שלו במשך 2 דקות לשחק 4 על 5. כזה רע. שחקנים מאשימים אחד את השני בתקשורת, אף אחד לא נלחם ומקבוצה שהייתה הסיפור החמוד של שנה שעברה היא בינתיים הופכת לסיפור התרסקות.
2. לוס אנג’לס לייקרס (2-10)- נכון. רבים התקשו להאמין שהלייקרס יוכלו להיות קונטנדרים בסגל הזה. רבים חזו ללייקרס שוב עונה של דשדוש באזור הפלייאין. אבל אנחנו לא שם. אנחנו בתחתית של התחתית. הלייקרס לא נראים כמו קבוצת NBA, לברון נפצע, אנתוני דייוויס ממשיך להיות אנמי ואף אחד לא ממש שומר.
כרגע הלייקרס נמצאת בעמדה נהדרת כדי להשיג לניו אורלינס פליקנס את ויקטור וונבאנייאמה. בלי בחירה, בלי עתיד, בלי תקווה, בלי לברון.
3. מיאמי היט (5-7)- ההיט עד כה מדשדשים בבינוניות ולא ממש מצליחים למצוא יהלומים ולהפתיע כפי שעשו שנה שעברה. לאורי נראה זקן, אדאביו לא מספיק מעורב התקפית ובאטלר נראה מצויין אך פציע להחריד. אם לא נראה שינוי משמעותי, הפלייאוף בסימן שאלה.

הרוקי

1. פאולו בנקרו (אורלנדו מג’יק)- הרוקי של אורלנדו ממשיך להרשים ולהצדיק את הבחירה הראשונה. בטוח בעצמו, חזק ומשחק כמו וטרן. פאולו נפצע ולא שיחק את שני המשחקים האחרונים, אך בשלושה שלפניהם היה אדיר עם 28.3 נק’ למשחק ב51% מהשדה והוסיף 10.0 ריב’ ו3.7 אס’ למשחק.
2. בנדיקט מת’ורין (אינדיאנה פייסרס)- מת’ורין ממשיך להרשים למרות מיעוט דקות יחסית לתפוקה שלו. קרלייל לא נותן לו יותר ומעדיף לתת לבאדי הילד להראות את עצמו (טרייד פוטנציאלי?) אך מת’ורין מנצל כל רגע שלו על הפרקט. ב-5 המשחקים האחרונים קלע 21.8 נק’ למשחק ב48% מהשדה ו-52% לשלוש)
3. ג’יידן אייבי (דטרויט פיסטונס)- אייבי ממשיך להיראות מצויין ולהיות סופה אנרגטית על הפרקט. הוא גם לוקח ריבאונדים בקצב מרשים ומזכיר קצת את ראסל ווסטברוק הצעיר (זאת מחמאה גדולה!). ב4 משחקים השבוע הוא קלע 15.5 נק’ למשחק ב43% מהשדה והוסיף 7.5 ריב’ ו4.8 אס’

הפציעה

1.פסקל סיאקם (טורונטו ראפטורס)- פסקל, שהיה עד עכשיו בעונה פשוט אדירה, נפצע במפשעה ויעדר לשבועיים לפחות. הראפטורס בלעדיו בבעיה רצינית. במיוחד לאור העובדה שגם פרשס אצ’ווה נפצע ויעדר זמן ממושך.
2. קאם ג’ונסון (פינקס סאנס)- ה3 אנד די הנהדר של פיניקס קרע את המינסקוס ויעדר כחודש-חודשיים. ג’ונסון שנכנס השנה לחמישייה על חשבון ג’יי קראודר שהחליט לשבות על זה במחאה, יעדר תקופה ארוכה. קראודר יחזור? לא. הוא בברוגז. פיניקס יצטרכו להסתדר עם פתרונות הרבה פחות טובים לעמדה 4.
3. לברון ג’יימס (לוס אנג’לס לייקרס)- קינג ג’יימס נפצע במפשעה ולמרות שהוא טוען שהפציעה אינה רצינית הוא נעדר מהמשחק הלילה ויעדר כנראה לפחות עוד משחק אחד. בגיל 37,ההחלמה מפציעות כאלו יכולה להיות איטית בהרבה מהצפוי והלייקרס לא יכולים להרשות לעצמם העדרות ממושכת של ג’יימס בלי ליפול עמוק לתחתית הליגה, היכן שכל הקבוצות פוזלות להגרלת הלוטרי שהם אינם זכאים להשתתף בה.

המאמן-

1. וויל הארדי (יוטה ג’אז)- אני לרוב נוטה לגוון בקטגוריה הזו ולהאיר כל פעם עבודה של מאמן אחר, אך העבודה של הארדי ביוטה ראויה ליותר מפנס. צריך פרוג’קטור. האיש מייצר התקפה אנרגטית ומחיה את הקריירות של רבים משחקני הקבוצה. מארקנן פורח, סקסטון מוצא את מקומו והוותיקים מוצאים את מקומם.
מאמן העונה עד עכשיו בפער.
2. ג’ו מאזולה (בוסטון סלטיקס)- מאזולה נכנס לסיטואציה בלתי אפשרית, מחליף מאמן מצליח באופן זמני (רשמית לפחות) שבוע לפני התחלת העונה כשהוא עושה את טבילת האש כמאמן קונטנדרית בגיל 34 בלבד.
מאזולה מתגלה כמאמן שונה מאוד מיודוקה ושם דגש הרבה יותר על הצד ההתקפי. בוסטון של יודוקה הייתה אדירה הגנתית אך לרוב שיחקה משחק שבלוני בהתקפה, אצל מאזולה ההתקפה היא תענוג לעיניים.

בוסטון מתחפשת לגולדן סטייט ווריירס פינת סן אנטוניו 2014. כולם חותכים לסל, טייטום ובראון משמשים כחוסמים לקלעים ומגיעים הרבה יותר לטבעת, המיד ריינג’ נעלם כמעט לחלוטין וכמות האסיסטים מרקיעה שחקים.
אז נכון, יש לו מה לעבוד בהגנה, אבל ההתקפה כרגע היא הכי יעילה בהיסטוריה של הליגה ובפער לא קטן (אופנסיב רייטינג של מעל 120 נק’!)

3. ז’אק וון (ברוקלין נטס) – כשז’אק וון נכנס במקום נאש, זה היה אמור להיות תפקיד זמני עד שיגיע אימה יודוקה. יודוקה לא יגיע לנטס, בעיקר משיקולים שאינם קשורים לפרקט, אך וון מוכיח שהנטס איתו בידיים טובות. לפתע כולם שומרים, כולל קיידי, לפתע האנרגיות חיוביות, הקבוצה מתפקדת טוב ביחד ונראית כמו קבוצת כדורסל.
הייתי מעלה אותו אפילו יותר אך אני לוקח בחשבון שיש סיכוי גבוה שהפקטור הכי משמעותי בשיפור של הנטס הוא דווקא ההיעדרות של קיירי.

השחקן-

1. סטף קרי (גולדן סטייט ווריירס)- סטף מצא את עצמו השנה בסיטואציה משונה, בה הקבוצה האלופה שלו, פשוט לא מתפקדת מלבדו. הוא הגיב עם יכולת על אנושית. השבוע סטף המשיך לזהור ולהראות טוב יותר מאי פעם. בשלושת המשחקים האחרונים שלו הוא קולע 42 נק’ (!!!) למשחק עם 65% מהשדה ו-55% לשלוש. הוא גם מוסיף על הדרך 7.3 אס’ ו5 ריב’ למשחק. פסיכי.
2. ג’ייסון טייטום (בוסטון סלטיקס)- אחרי סדרת הגמר הרעה שלו טייטום נראה מדוכא כמו שלא נראה מעולם. הוא לקח את זה למקום נהדר והגיע לעונה שחקן אחר לחלוטין. הוא נותן הגנה מדהימה ומשתק את כוכבי היריבה (1.3 גגות למשחק כולל גגות במהלכים מכריעים מול ג’ה ודונובן מיטשל) ובהתקפה הוא אגרסיבי, הולך לקו ויעיל יותר מאי פעם. השבוע הוא המשיך לשחק ברמת MVP וקלע 34.7 נק’ למשחק ב49% מהשדה ו-38% לשלוש.

3. קווין דוראנט (ברוקלין נטס)- מאז ההשעייה של קיירי, דוראנט חזר להתרכז במה שהוא יודע הכי טוב לעשות, לשחק כדורסל. הוא עושה את זה טוב. מאוד. דוראנט החזיר את הנטס למסלול הניצחונות, נלחם בהגנה והיה כרגיל יעיל בטירוף בהתקפה. הוא קלע 27.3 נק’ ב51% מהשדה והוסיף 8 ריב’ ו6 אס’ למשחק.

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Next Post

דירוג הכח ופרסי השבוע 2022-23 שבוע 5

קצת יותר מחודש לפתיחת העונה, בשבוע הבא יחגגו בארה”ב את Thanksgiving (חג ההודייה). למה איכפת לנו מאמריקאים שאוכלים תרנוגלים שקוראים להם “הודו” למרות שהגיעו ממקסיקו? בעיקר בגלל שמסורתית החג הזה מסמל נקודת “דאטה” ראשונה לעונה שיש בה נתונים שיכולים ללמד אותנו משהו.   כותב : ינון בן שירה האם אנחנו […]
תמונה של סיכום שבועי
דילוג לתוכן